T.C. Mİllî Eğİtİm BakanlIğI
BAYBURT / MERKEZ - Bayburt Anadolu İmam Hatip Lisesi

REHBERLİK HİZMETLERİNİN TANIMI VE İLKELERİ

Rehberlik Hizmetlerinin Amaçları:

 Öğrencinin;

* Kendini daha iyi tanıması

*Özelliklerinin farkında olması

REHBERLİK HİZMETLERİNİN TANIMI VE İLKERLERİ

Rehberlik Hizmetlerinin Amaçları:

 Öğrencinin;

* Kendini daha iyi tanıması

*Özelliklerinin farkında olması

*Kendisine açık olan fırsatları ve seçenekleri tanıması

 *Kendisi için gerçekçi kararlar alabilmesi

*Potansiyellerini gerçekleştirebilmesi

 *Karşılaştığı sorun ve engellerde uygun baş etme becerilerini gösterebilmesi

 *Çevresine uyum sağlayabilmesidir.

İlkeler:

 Rehberlik Hizmetleri;

 *Tüm öğrencilere açıktır

 *İnsana saygı esasına göre yürütülür

*Gizlilik esasına göre yürütülür

*Gönüllülük esasına göre yürütülür

 *Bireysel farklılıklara saygı esasına göre yürütülür

*Bilimsellik esasına göre yürütülür

*Eğitim-öğretim etkinlikleri bütünlüğü içinde yer alır.

Rehberlik Alanları:

Eğitsel Rehberlik: Yetenek, ilgi, başarı ve motivasyon konularında verilen yönlendirme ve destek hizmetidir. Mesleki Rehberlik: Meslekleri tanıma, kendine uygun mesleğe yönelme süreçleri ile ilgili verilen yönlendirme ve destek hizmetidir. Bireysel Rehberlik: Öğrencinin bireysel ve sosyal gelişimini desteklemek, duygusal sorunlarında yardımcı olmak üzere uzman tarafından verilen rehberlik ve psikolojik danışmanlık hizmetidir.

 

Grup Rehberliği: Bilgi verme vb. gibi uygulanması özel uzmanlık gerektirmeyen sınıf rehberlik çalışmalarının yanında, belli bir konuda bilgi almak ve yaşam becerilerini geliştirmek amacıyla bir araya gelen grubu oluşturan kişilerin, bireysel ve sosyal gelişimlerini desteklemek amacıyla verilen rehberlik hizmetidir.

Paylaş Facebook  Paylaş twitter  Paylaş google  Paylaş linkedin
Yayın: 12.02.2018 - Güncelleme: 12.01.2021 14:06 - Görüntülenme: 493
  Beğen | 2  kişi beğendi